Čínské díly pro evropské elektromobily

Průmysl

Dvacet tisíc metrů čtverečních plochy do 50 kilometrů od mladoboleslavské Škody Auto. Hotovo muselo být ideálně do půl roku. Jeden ze sta největších světových výrobců autodílů, čínská MINTH Group, hledala v Česku prostory pro svůj nový závod na výrobu šasi pro baterie do elektromobilů.

Vytipovali jsme celkem osm možností a tři z nich jsme zařadili do užšího výběru. Přestože na trhu nebyla dostupná varianta, která by stoprocentně splňovala veškeré zadané podmínky, jako nejlepší řešení se ukázaly prostory v areálu Prologis Park Úžice, jehož komerční podmínky byly velmi zajímavé. Navíc byl projekt tehdy ještě rozestavěný, a tak bylo možné zasáhnout i do prostor pro výrobní část a přizpůsobit částečně pro provoz klienta.

Velký díl práce představoval také povolovací proces pro novou továrnu. MINTH Group má více než 50 závodů po celém světě, ale zatím jen jeden v Evropě, v Srbsku. V Česku bylo povolování složitější, než byla čínská firma zvyklá. V rámci jedné výrobní haly se posuzovaly dopady na životní prostředí, prováděla se změna stavby před dokončením, řešilo se nové stavební povolení. Na tom všem jsme spolupracovali s developerem. Celou administrativu bylo navíc nutné skloubit s procesem žádosti o investiční pobídku. Čínské partnery jsme propojily s právníky, kteří mají s touto problematikou zkušenosti. Sami jsme pak část agendy převzali na sebe.

„Tento projekt byl pro mě zajímavý i po technické stránce. Komponenty z produkce Mignen CR, tuzemské filiálky MINTH Group, jsou například v elektroautě Škoda Enyaq. Celá továrna je navíc robotizovaná a představuje závod s vysokou přidanou hodnotou,“ říká Matěj Indra, který měl zakázku na starost.

Zpět